понеделник, 18 октомври, 2021

Кина станува лидер на глобалниот пазар на електрични возила

Кина постепено добива контрола врз целиот производствен синџир на електрични возила – од производството на кобалт во Конго до производството на батерии и финалната монтажа на електрични автомобили. Ова може да доведе до зависност на глобалниот пазар за електричен транспорт на кинеските компании, пишува Wall Street Journal.

Во Конго, се произведува 54% од светскиот кобалт – метал, кој се користи во производството на литиум-јонски батерии. За електрични автомобили Конго е ист како Саудиска Арабија за мотори со внатрешно согорување. Меѓу купувачите на суровини во Конго денес – во најголем број се кинески компании кои сакаат да го стават под себе целиот синџир на набавки на компоненти за електрични автомобили – од екстракција на кобалт на производство и продажба на батерии. Ова не е изненадувачки, бидејќи Кина е најголемиот светски пазар за електрични возила, индустријата се смета за стратешка во земјата, а локалните производители на батерии се субвенционирани од владата.

Кинеските компании произведуваат веќе 77% од сите преработени од кобалт суровини. Според групата CRU, во 2012 година тие имале 67% удел од светскиот пазар. Наскоро тие можат да постигнат речиси монополска позиција со 90% од пазарот, вели аналитичарот на CRU, Џорџ Хепел.

Сепак, Кина сè уште не ја контролира самата екстракција на кобалт. Најголеми рудници во Конго се во сопственост на швајцарскиот Glencore, кој произведе таму минатата година 27,4 илјади тони кобалт. Компанијата очекува да го удвои своето производство во следните неколку години. Останатите 30-40 илјади тони се добиваат од приватни трговци, или од мали кинески компании, како Molybdenum и Zhejiang Huayou Cobalt.
Според Darton Commodities, кинеските власти формирале резерва од 5 илјади тони кобалт, што е еквивалентно на 15 дена од светската потрошувачка. Така, тие сакаат да го заштитат својот растечки пазар на електрични возила. Зголемувањето на присуството на Кина на овој пазар може да доведе до пониски цени за батерии, а потоа – и електрични возила. Сепак, од друга страна, ниските цени може да го попречат развојот на нови технологии, велат експертите.

Поради големата побарувачка за литиум-јонски батерии од производителите на електрични возила, цените на суровините – литиум и кобалт – се зголемија за три пати во последните 3 години поради недостаток на метали. Сепак, неодамнешниот старт на големи испораки на литиум од Австралија можат да ја променат состојбата на пазарот и да доведат до пониски цени.

Коментари

коментари

error: Content is protected !!